torsdag 18 december 2008

Askungen

Tänk er allt detta i fastforwad. Detta har hänt: info. Jag ska/har hjälpt hela släkten eller närmare bestämt min mormor, bror och min son att flytta. Dom bor för oenkelheten skull på olika adresser, och för att inte tala om städer. Allt detta inom loppet av en och en halv vecka. Jag pratar i fastforwad nu också. Jag har hunnit gå på 40-års fest, ska på nästa på fredag, min son fyller år samma dag. Jag jobbar och täcker upp för en sjukskriven jobbarkompis. Så ska det väl bli jul och nyår också. Jag ÄLSKAR jul. (nu pratar jag som mössen i Askungen) Jag skojar inte. Nämde jag att min äldste son flyttar in hos mig i dagarna, nämen så att det är inga problem. Jag snickrar i hop ett litet sovloft, medans jag rör i knäcken. Nämde jag att jag har skelett cancer också. Jorå så att. Borde nog inte sitta här och skriva. Ska väl ut på gatan och jobba. Måste jobba ihop lite deg, så att jag kan baka till jul.
I nästa blogg ska jag berätta vad jag önskar mig till jul. Puss

14 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

jag funderar på att provocera fram ett riktigt julgräl med min man och flytta hem till dig. Och köpa katt. Moooohahaaaaaa!

Go:ran sa...

hörru du, det verkar helt normalt udda

Udda Persson sa...

Snälla Torgnysdotter mig skrämmer du inte.
Göran du är välkomen du med.

Udda Persson sa...

Välkommen, menar jag.

Go:ran sa...

ja i så fall sååå

my sa...

Men, du... jag har inte köpt ett enda paket, inte julfixat, inte tänkt på livet efter idag, inte köpt mat. Tonåringarna har fått mackor 3 dagar i rad. Som middag. Jag har rättat otäcka projektarbeten, fått morfinpiller och lallar nu omkring i nyköpt klänning.
Jag tror lugnt att du kan gå över gatan till mig på julafton, för hur det än är, så fixar mammor sånt som jul. I slutänden liksom.

my sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
my sa...

okey, det där var väl beviset... stressat trycker man på publicera kommentar. Två gånger. För säkerhets skull liksom.

Udda Persson sa...

My: Vi syns på BarenBaren på julafton. Dom har öppet jag har kollat.

Udda Persson sa...

Göran: Jag håller glöggen varm när är du här?

Go:ran sa...

asch då, här går man omkring och är ouppkopplad och missar den varma glöggen... Och nu har väl antagligen glöggen kokat torrt,
tja vad är väl en bal på slottet

Udda Persson sa...

Göran: Jag har termos.

Go:ran sa...

ja i så fall sååå, men det är lite körigt nu, ett annat år kanske...

Udda Persson sa...

Göran: Vilket år du vill.