tisdag 25 mars 2008

Väder folk!

Folk pratar väder hit och väder dit. -Åh vilket väder vi har!?Konstigt nog verkar varje dag ha ett väder som inte passar någon.
Men jag kan ge mig fan på att snart har vi inget väder att prata om så passa på.
Jag tycker att vi ska vara glada och tacksamma att vi överhuvudtaget har VÄDER.
Om vi inte hade väder skulle vi svenskar bara gå om kring och tiga hela dagarna. För det är det enda man pratar med främlingar och löst bekanta om är ju just vädret. -Hur var vädret på semestern? -hur var vädret i helgen? -Hur var vädret på landet? -Vädret var bättre förr............Jag säger som Torgnysdotters släkting från Östersund -Va väder.

3 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Det ligger en hel del i detta... Jag ska genast börja uppskatta denna ständigt pågående höst...

my sa...

Det är väder igen! Eller snarare sånt väder folk pratar om. Snö? Nu? Blähää!
Hur mår du?

Anonym sa...

Men visste du att växthuseffekten i sig är bra, för annars hade vi haft -18 grader i snitt på jorden, och att om den globala uppvärmningen fortsätter kanske vi snart hamnar i en ny istid? (om t.ex. grönlands isar smälter och kyler ner golfströmmen så den stannar av) ...och att typ tolv procent av vår elkonsumtion går åt till stand-by-maskiner?

Såna aspekter av vädret pratar man dock inte om så ofta.