söndag 29 juni 2008

Aktion för hela slanten.

Nyss hemkommen från sundsvall. Den mest mystiska/konstiga lilla stad vi har i vårt annars så trista/vanliga land.
Jag har ingen aning om jag tycker att det är mystiskt bra eller mystiskt dåligt.
I sundsvall vet man aldrig vad som ska ske eller vem som är släkt med vem.
Om folk är trevliga eller inte. Jag tycker oftast att jag går omkring och fånler för att jag tror att sundsvallingarna är trevliga...
...men javette fan. Tror att det bor ganska mycket ondska där. Sundsvallingar är oftast snygga. Långa och mörka med bländande vita leenden. Kortpsvart hår och blå ögon.
Alla har(stora) faluröda hus med snickarglädje och kurbitsmålade möbler. Pappan är oftast bonde och har byst med pengar.Mamman sjuksköterska. Ungarna är bortskämmda och gnälliga men någorlunda väluppfostrad.Är dom inte raggare så gillar dom dansband.
Jag har inte hittat på det här för jag har faktiskt varit i sundsvall väldigt mycket. Denna gång för att hjälpa till med min farfars aktion.
Han har flyttat till ett ålderdomshem och alla hans pinaler har nu sålts.Tråkigt tycker jag.
Ja ja vad vet jag, någon annan som har någon annan uppfattning om Sundsvallingar?
Så låt höra.

7 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

hmmm... precis som du har jag ju rötter där...

De vete fan. Jag håller med: det finns en speciell sundsvalls-look. De är snygga. Jag har noterat att du själv har den. Och jag inte. Sur.

I övrigt är jag mest fascinerad av att typ ALLA röker. Sist jag kom hem därifrån sökte jag igenom min packning i flera timmar på jakt efter något som inte lukatade rök. Till sist hittad jag en kajalpenna.

Anonym sa...

Fan, Annica, varför hörde du inte av dig??
(Notera ovan trevligheten)
Du har rätt i att det bor mycket ondska här, min kompanjon går ju under smeknamnet "Skräcken" och jag bor i något som liknar Midsomer.
Däremot...kurbits???
Har jag inte sett sen jag var i Arbrå nån gång på sent sjuttiotal..
Och Torgnysdotter...det var ju i Sundsvall man befäste villfarelsen att det ÄR tufft att röka.

Udda Persson sa...

Ja jäklar det finns ju trevligt folk i sundis. Du bor ju där!Nästa gång jag är där lovar jag att höra av mig vi var bara där på blixtvisit.

Anonym sa...

..ehh..instämmer, visst har de en snygg look och bra på styrdans men vete fan om den fasaden och takten är nåt att hänga i julgran när det bär sta...

..hälsningar från hälsing boende i kurbitz-stråket mitt emellan Sundsvall och Arbrå..

Anonym sa...

Kjell Lönnå!!

michanek sa...

Grattis på födelsedagen!! Som present får du en utmaning. Gå in på min blogg! Vi ses snart.

Udda Persson sa...

Annika: Skönt att du förstår mig!

Lillebror: Justja, han ja!


Cicci: jag ska, jag ska!!!