måndag 19 november 2007

Angeläget om Ahlgrens bilar.

Visst sjutton är det väl så att alla bilar har sin egen smak?
Rosa smakar mest, den smakar enligt mig "typ" jordgubb. Grön har en solklar päron smak. Sen är det den vita, nja kanske en gnutta vanilj.
Om detta står inte ett smack på deras jäkla påse. I går utbröt en vild disskusion om detta.
Vi hade tom blind prövning.
Jag hade lite stöd av min mor som tyckte att man i alla fall kunde känna skillnad på färgerna. Men min mormor var envis som synden.Hon tyckte att alla smakade lika hur jag än försökte övertyga.
En annan viktig sak är HUR man äter bilar.
Jag anser att man alltid ska ta två och trycker ihop till en. Gärna två av samma färg. (jag tror att det blir mindre onyttigt då, ja jag är lite dum. En kossa enligt vissa.)
Men mormor tycker att man absolut måste ta en hel grabbnäve.


Snälla ni där ute som sitter inne med kunskap i ämnet HJÄLP!


Jaja hursom. Föresten gillar inte jag bilar.

7 kommentarer:

Go:ran sa...

hade dom inte en test om det. man kunde köpa enbart vita, rosa eller gröna i varsin påse och testa.
Det lär vara samma smak men jag tycker definitivt att de smakar olika. sanningen ligger i betraktarens öga, eller gom då i detta fall

Udda Persson sa...

Va! Finns där test! Det har jag missat tack kära medmänniska för information.

michanek sa...

Men snälla udda männska, du läskas! Det är den ena snaskiga historien efter den andra. Varje gång jag läst vankar jag runt och letar godis. Men det närmaste jag kan hitta är flourtabletter. Lakritssmak. De smakar annorlunda än banan. Jag har testat.
I övrigt tycker jag mycket om vin.

TORGNYSDOTTER sa...

Absolut sista inlägget i denna debatt. De vita är godast. De skall intagas om tre och tre. De smakar vanilj och är lite mjukare än de rosa och gröna.
Tack för ordet.

Annchen sa...

Jo, det är precis som Göran säger. För att utlysa en vinnare så var det som en slags tävling där bilarna såldes var färg för sig i olika påsar och så fick man se vilken som det såldes mest av. Lustigt när, Ahlgrens bilar i alla färger innehåller likadana ingredienser, även liknande färgämnen. Det finns julbilar också i form av slädar. Likadana de också, men känns också annorlunda i smaken. Jag undrar vilken färg som vann, rosa ledde i februari, men tävlingen borde vara färdig nu. Nä, nog om detta, tillbaka till packandet. Deras hemsida var dock söt www.ahlgrensbilar.com

/Annchen naktergalning.blogg.se

Udda Persson sa...

Fan va bra det är med blogg man får lära sig så mycket. Tack

Anonym sa...

Enligt Malaco Leaf (man kan ringa kundjänstnumret som står på påsen) är det exakt samma ingredienser i alla bilar. Den enda skillnaden är färgämnet. D.v.s... all eventuell smakskillnad kommer enbart från färgämnet!