tisdag 27 november 2007

Bjällerjävlaklang

I söndags skulle jag vara en stor insperationskälla på mitt gamla jobb.
Jag skulle sprida julefrid och insperera folk till att vilja julpyssla.
Mitt uppdrag var att lära folk och fä hur man dekorerar sin egen dörrkrans.
Det enda jag spred var en doft av gammal jäkla fylla.
Hur kunde de det då bli så här? Jo min son var på besök och han fullkomligt TVINGADE mig att följa med på rockklubb.
Och jag är ju en god mor av Tjuren Ferdinandkaliber så jag, likt en god ko, jag menar mor, följde snällt med.
Det var AC/DC för hela slanten.
Nåja jag går hem efter en öl....icke.
Jag som snart (mycket snart) blir fyrtio år stod på en stol och skrek: Thunder...thunder......thunder...
Back in black............

Hur cool var inte jag?
Japp det blev till och med efterfest.
Åh, Annica, din dumma gamla djungel-björn!
Jag efterlyser:
- När fan blir man stor?
Ja, jag sa MAN. Jag kan min jag-och du sortering, men jag hoppas att detta inte bara händer mig...eller!?
Hallå.....var är ni jag känner mig som lilla pyret här nere ser ni mig. (sitter och gungar med benen på en matt kant).

6 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

orå, goda syster, bara jag kommer igång med min fornfina alkoholkonsumtion så kommer du aldrig mer behöva sitta ensam och dingla på din mattkant!

TORGNYSDOTTER sa...

jorå. Menar jag. Med J

michanek sa...

Man ska akta sig noga för jobb som går ut över ens fritid.
I dessa dagar när det finns försäkringar för allt, varför har ingen uppfunnit en bakfyllekassa?
Dit man kunde ringa och bakfylleskriva sig. Sedan kunde de sända ut kontrollanter för att kolla om man verkligen var bakfull.
Så ingen nykter jävel gick där hemma och snyltade.

Udda Persson sa...

Hahahahahah! Snälla michaneke starta ett parti.
Jag kräver att få rösta på dig.
Bakfyllekassa genealiskt!!

Go:ran sa...

jag har lämnat fjortisfacebook, jag är på väg att vuxna till mig, så jag är inte man. lr jag menar...
fast varför inte lite rock and roll ändå

my sa...

#Garvar ihjäl mig#
Michanek - you rule, vem annan än du kan tänka ut detta?
Söta Udda, alla blir bakis när de närmar sig 40... och 47. Man får ta det onda med det goda. Öh, typ.