torsdag 29 november 2007

Suck!

Jag påverkas oftast inte av väder, trisstes, av mitt galna ex eller att jag har dåligt med pengar.
Jag sover mig igenom cancerbesked och barnens fars olika upptåg med polisen som har slutar i kurran ett otalt gånger.
Jag har flytt med mina barn - återigen från galet ex.
Kort sagt jag känner mig ganska stark.
Jag står stadigt i stormen.

Men det finns ett MEN. När mina barn mår dåligt då går det käpprätt åt helvete.
Ligger i fosterställning i soffan blir helt apatisk.
Orkar inte äta inte sova.
Och äta och sova det är annars mina två bästa egenskaper, enligt mig själv.
Vet inte varför jag skriver det här i bloggen, det är ju inte kul för någon att läsa. Jag håller med Göran jag vill nog bara bli lite bekräftad.
Nu kryper jag tillbaka upp i soffan och slickar mina sår.
Mjau (ynkligt)!

8 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

bekräft-bekräft! Jag vet, av lång erfarenhet, att du är en mor lite utöver det vanliga!

Go:ran sa...

ena dagen en ko, andra dagen en katt... ja, ja bara du är något!

my sa...

du... en blogg är bra att spy galla i... nästan till för det. Faktiskt. Dessutom, hur många mammor tror du var med på gymnasiebesöksdagarna? Typ 2, du och en till.

Udda Persson sa...

Åh tack! Nu känns det bättre.
Jag är nog ko enligt andra och katt om jag själv får bestämma. Mjau (nu med trippande stolta steg)

Sophie Sölveborn sa...

*klappar medhårs*

Du behövs. Du är bra.
Du är snudd på osannolik. Du är inge vanlig kisse, du är en gräddnos.

Udda Persson sa...

Åh sophiedear! Tack snälla söta...spinnspinnspinn.

Sophie Sölveborn sa...

Ditt inlägg om ahlgrens bilar har skapat diskussion här hemma. Vi funderar, på allvar, att göra blindtest. Dom vita smakar ju inte som dom gröna och rosa, eller????

kram.

Udda Persson sa...

Åh ja gör det. jag väntar ...snart kan man kalla det ett vetenskapligt test va....?