torsdag 8 januari 2009

En jättespädis i julklapp

Min vuxna son har tillfälligt flyttat in hos mig. Härligt, mysigt och trevligt.
Tills...

Enkelt tänkte jag, fixade extra säng en liten hörna där han, mycket tillfälligt, kan ha sina små gulliga saker. Det blev dags att sova, jag pussade honom god natt likt en god mor.

Tamtitamm...Det här är ju riktigt trevligt.
Somnade skönt. Gick på sedvanligt tantmanér upp och kissade vid tretiden. Barnet sov sött i sin säng.

TRE OCH FYRTIO ringer mobilen! Tro det eller ej - det är sonen.
- Men va fanihelvetesjävlaskit är det frågan om?
- Hej vad gör du? säger den galna ungen!
- Vad jag GÖR!!!! nu låter jag som Karlbertil Johnsons pappa.
- Jag sover.
- Jaha förlåt, jag ville bara veta vad du gjorde.
- Men,men vad är det med dig. Sov!
- Neej, men jag är hos Kristoffer jag ville bara veta hur det var med dig?
Jag rusar in i vardagsrummet (utan att fatta ett jävla skit). Driver han med mig? Jag kastar mig fram till honom och pekar på mobilen, med samma rörelsemönster som i ett Bamse-avsnitt på tv, fram och tillbaka.
Nu står jag öga mot öga med min stora spädis som sitter yrvaket och pratar i mobilen.
- Är du inte klok!
-Nä, men jag..eh jag skoja bara.
-Sov för bövelen.
Sedan vände han på sig och somnade om.

Ja vad ska man säga? Jag fattar ingenting.
Natti natti måste sova igen tid nu när jag blitt med jätte-spädis.

5 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

asså, det där med barn...? Jag vet inte jag. Är det så jävla viktigt med rasens fortlevnad egentligen?

Att han är sjukt söt väger ju knappast upp. I alla fall inte klockan fyra på morgonen.

my sa...

Gick han typ i sömnen, ja, fast han låg ner?
Min myndige son gör en variant av detta... närhelst han dyker upp mitt i natten, väcker han mig och meddelar: Jag är hemma nu. Min hörsel är utmärkt och jag sover inte speciellt tungt så jag har redan noterat hemkomsten. Fast jag tycker ändå på något vis att det är rätt rart.

Udda Persson sa...

Yttermyr: Ja han gjorde allt detta i sömnen. Fast i mitt fall var det inte rart. Jag skrattade innan jag somnade så lite roligt var det.

li.te sa...

jasså, det fortsätter så länge med söner. Då vet jag vad jag har att se "fram" emot. Vad säger man när
7-åringen kommer in och kryper ner mellan 3 och 4 varje natt med motivationen att det är så gosigt och varmt hos dig? Inte att det är svettigt, trångt och sömnförstörande.

Udda Persson sa...

li.te Njut vetja njuuut!Det är inte gosigt när dom är 21.