tisdag 27 januari 2009

En utmaning från Esther

Första bästa kompis Vivecka Windahl granne i fålhagen i Uppsala.
Första bil Kommer inte ihåg.
Första kärlek Erik Hedman.
Första husdjur En kanin som hette Kurre.
Första semester Till Sundsvall.
Första jobb Upplands mässan.Jag skötte cirkushästar, sålde korv och glass.
Första köpta skiva Måste ha varit Kiss eller Barbi Benton.
Första piercing Har inga.
Första konsert Thåström i Kungsträdgården.

8 senaste
Senaste alkoholdrycken Alcase Pinot Gris.
Senaste bilfärd Från jobbet hem.
Senaste filmen du såg Mamma mia.
Senast ringda telefonsamtal Min son Daniel.
Senaste bubbelbadet I går badade min fötter bubbelbad jag har inget badkar.
Senast spelade CD-skiva Anthony and the johnson.
Senaste gången du grät I lördags.
Senaste måltiden Köttbullar med potatismos.

6 har du någonsin
Dejtat en av dina bästa kompisar Jag är tyvärr inte gay, och inte hon heller. Annars så.
Blivit arresterad Nej.
Blivit kär vid första ögonkastet Ja.
Fastnat med blicken i någons urringning Ja.
Sagt att du älskar någon utan att mena det Nej.
Busringt till någon Ja.

7 saker du har på dig
1. Morgonrock
2. Strumpor
3. Trosor
4.
5.
6.
7.

6 saker du har gjort idag
1. Vaknat.
2. Väckt min son.
3. Sjukanmält min son.
4. Druckit härligt morgonkaffe.
5. Läst shantaram.
6. Kollat lägenheter på nätet.

5 favoritsaker utan rangordning
1.Kaffe.
2.Mina skivor.
3. min säng.
4. Mina böcker.
5. Min medicin.

4 personer du kan berätta allt för
Sara

3 val
Blått eller rött? Rött
Sommar eller vinter? Sommar
Choklad eller chips? Choklad

2 saker att göra innan du dör
1. Dricka kaffe.
2. .

1 sak du ångrar
Jag ångrar bara en sak men den behåller jag för mig själv/Sara , utom kanske någon fylla som jag kan bjussa på.

Jag utmanar Michanek, Colette och Elias



3 kommentarer:

michanek sa...

oj oj, här läser man bara på helt aningslöst och så har man varit utmanad i flera dagar! Och nu är det Beck så jag får skjuta upp till i morgon - trots att jag egentligen tagit farväl av min blogg tidigare i dag.

Colette van Luik sa...

Men jisses, har totalt missat att jag blivit utmanad! *rodnar*
Nu svarade jag snällt på frågorna i alla fall för jag blev utmanad av Mina Lyten...
Skärpning utlovas.

Udda Persson sa...

Colette: Men ingen fara på taket. (konstigt uttryck)
michanek:Nooooooooo, sluta inte blogga. Jag kan inte ta farväl, inte nu inte så här!!