tisdag 13 januari 2009

Gästblogg: revenge!

Jag, den vuxne sonen, vill lämna en kommentar á propos moderns tidigare inlägg.

En natt för tre-fyra år sen, mamma hade precis kommit hem från en omogen greklandsturné, vaktade vi huset åt moster Sara.
Härligt, mysigt och trevligt.
Tills...

Enkelt tänkte jag, fixade det mysigt på sovloftet. Det blev dags att sova, jag pussade mamma godnatt likt en god son.
Tamtitamm...Det här är ju riktigt trevligt.
Somnade skönt. Vaknade med ett ryck. Modern skrek i affekt.
- Roooooooobin!
TRE OCH FYRTIO!
- Men va fanihelvetesjävlaskit är det frågan om?
- Robin! Robin! De visar Allsång på Skansen, i Grekland!
- Vad snackar du om!?
- De visar Allsång på Skansen i Grekland, helt galet...
- Mamma, vad snackar du om?
- De visar...
... och nu börjar hon vakna till liv.
- ...det var inget. Gå och lägg dig.
Inga ord efter mig.
/Robin - orättvist behandlad son

3 kommentarer:

Kenneth Grönwall sa...

Haha fy fanken, skönt att ni får prata om om det här offentligt. Råder det tvivel så får ni ta och uppsöka en...hm ja ett hypotisöt kanske. Oavsett vad så är ju båda varianterna oroväckande :).

my sa...

Skrattar så jag nästan gråter... heja morsan, heja numer vuxet barn!

Udda Persson sa...

Kentson: Ja vet! Vi borde faktiskt söka hjälp, men va tråkigt det skulle bli. Nu kan vi liksom tävla i konstigheter.

My:Just nu står det lika.