måndag 10 december 2007

Det här med sång och livet.

Det sjungs mycket i vårt avlånga land.
Till höger och vänster.
Såg reprisen på idol och blev helt sjukt full i skratt.
Vad är att sjunga igentligen?
Man ändrar rösten och trallar fram orden.
Vissa gör det vackert, vissa kan inte alls.
Varför vill vi höra sång, eller jag fattar det är vackert men
när man tänker på det är det konstigt tycker jag.

Jag tyckte på riktigt att detta var av vikt.
Men detta var när debatten pågick i mitt huvud,
men nu när jag läser det verkar det som om jag inte är riktigt klok.
Jag tycker förresten att det är konstigt med bilar också. Folk sitter och gasar runt i plåtlådor. Alla har sin egen och alla (nästan) följer reglerna när rött sken lyser stannar man sin lilla plåtlåda, vid grönt gasar man i väg. Vi människor har så mycket konstigt för oss.
Jag kan inte låta bli att tänka på att vi faktiskt är fria och kan göra vad vi vill. Luften är fri!
Tur att man är flock-människa

8 kommentarer:

TORGNYSDOTTER sa...

Bra att du tar upp det här! Att stå i kö tycker jag är ett annat festligt fenomen...

michanek sa...

Jag tycker dans är konstigast. Tänker mig en marsmänniska spana ner på ett diskotek. Och förundrad se en hop varelser trycka ihop sig för att studsa och krumbukta tillsammans.
Jävligt skum idé.

my sa...

... eller folk som åker skidor. Marsmänniskorna måtte undra. Först kliver de omkring märkligt vaggande, med klumpar på fötterna, sen köar de länge och trängs, för att bli uppsläpade för ett berg... å sen när de äntligen nått toppen vet de inte fan hur fort de ska komma ner? De är inte kloka de där människorna.

Sophie Sölveborn sa...

jo, men håll med om att det här med sex, det tar priset.

Det är ju snudd på ett mysterium hur det kan bli barn också. i den där nakna processen. men uppenbarligen blir det det.

Storken känns mer stabil och konfliktfri i mitt tycke.

Mina barn får gärna komma med storken.

TORGNYSDOTTER sa...

sophie: hvdt på den berömda spiken. Hear-hear!

Annchen sa...

Söt bilbeskrivning. Sång och musik klarar jag mig nog inte utan. Ett uttryckssätt. Har man inte körkort, får man tuta på andra sätt.

Udda Persson sa...

Ja det är nog att se allt lite grann så där från ovan!

Go:ran sa...

städa, det tycker jag är konstigt och överskattat!