måndag 17 december 2007

Jag sitter hellre här under min korkek..och luuuktar på blommorna.

Bollen är i rullning, tärningen är kastad eller
varför inte point of no return.....
sju dagar kvar!

Jag känner mig cool lugn
Har inte handlat en julklapp inte bakat inte städat.
Men hur jag än känner efter är jag inte stressad.
Det var när jag låg där i soffan och läste morgon tidningen på kvällen,
jag ville inte stressa på morgonen nämligen som det slog mig.
Jag brukar inte städa till jul inte baka heller för den delen.
Allt finns att köpa färdigt.
Dom underbara affärerna har nästan öppet till mitt i natten.
Jag kan ligga här i soffan och skriva på min tomtelista

På julafton är det bara att byta handduk på toaletten och tända tusen juleljus.

Glögga lugnt!

2 kommentarer:

Colette van Luik sa...

Se där, se där, en till som hajat vad det hela går ut på: Att ta det lugnt, softa och sova. Vaddå julgardiner, baka, och förbereda sill för inläggning månader i förväg? Snicksnack. Allt finns som sagt färdigt att köpa. Och numera har restauranger öppet i julhelgen och där kan man njuta vällagad mat gjort av proffsen istället för att slita och svettas i köket själv.
Själv har jag inte köpt en pinal och inte ägnat julen en tanke mer än att jag längtar dit så att jag får läsa. Och sova. Och dricka sprit. Skål!

my sa...

#ler#
Jag gillar julen!
Men en korkek kanske man kan få planterad?