onsdag 19 december 2007

Det stora teckenmysteriet.

Jag letar ofta efter tecken i vardagen när jag ska fatta beslut.
Jag hatar att fatta beslut eller kanske mera jag är
oförmögen att fatta beslut.
Alltså måste jag lita på "tecknen".
Vid ett tillfälle trodde jag att det var meningen att jag skulle köpa en Handelsträdgård just pga av ett tecken. Det var inget impulsköp det fanns en plan men just själva avgörandet.
Jag kom körandes förbi den aktuella handelsträdgården när jag av en slump kom åt tutan. Japp då var det klart tänkte jag . Men det var mer magi än så jag hade väntat på tecknet det kanske låter futtigt nu men vilken timing tutningen kom exakt i rätt sekund.
I natt fick jag också ett tecken som jag inte riktigt vet vad det betyder.
Jag fick självaste Madonnan i huvudet. Jag vaknade upp just som min vackra madonnaikon ramlade ner i huvudet på mig.
Och nu går jag här som en äggsjukhöna och undrar vad detta kan ha för betydelse.
Oftast brukar jag vänta på tecknet just som jag är i färd att ta något beslut
men det här kom som en överaskning.
Hm jag har hört att min pappa har vunnit pengar på trav. Trav- Madonna finns det någon koppling?
Jag får vänta på nästa tecken helt enkelt.

10 kommentarer:

michanek sa...

Jädrar anacka sicken Madonna! Men vänta ett tag, fick du henne i huvudet eller fick du någon typ av varsel som gjorde att du hann undan? Tror detta är en viktigt om vi ska utröna tecknet.

Udda Persson sa...

Jag är rädd för att jag fick henne rakt i huvudknoppen. Är det illa?o

Udda Persson sa...

Jag är rädd för att jag fick henne rakt i huvudknoppen. Är det illa?o

Udda Persson sa...

Jag är rädd för att jag fick henne rakt i huvudknoppen. Är det illa?

michanek sa...

Ja, så tillvida att allt man säger upprepas tre gånger. Farligare än så är det dock inte.

TORGNYSDOTTER sa...

kanske kommer självaste louise veronica esther ciccone ritchie på besök...?
*misstänksamt avundsjuk*

my sa...

Alla goda ting är tre. Där har du ytterligare ett tecken?

Udda Persson sa...

ja men va sjutton. Det där va inte meningen. OJ ETT TECKEN!

Sophie Sölveborn sa...

Anka, jag ler varje gång jag läser din blogg. För jag hör din röst i mitt huvud varje gång. Och för mig är det ett tecken på att det är en blogg som är riktigt på riktigt. Och du.


hejpuss. och gla´jul, eller vad säger man. Miss sophie

Annchen sa...

Jag tänkte på något förut som kändes som ett tecken, och tänkte då på dig, men nu har jag glömt vad det var. Men jag har ändå tackat ja till utbildningen nu. God fortsättning klämmer jag in här också. :)